Kerstmis op Huis Bergh - Kasteel Huis Bergh

Kerstmis op Huis Bergh

Persbericht:

Kerstfeest op Huis Bergh
Tal van activiteiten rond de Kerst!

Vanaf 10 december is het kasteel weer versierd met kerstbomen, guirlandes, dennengroen en geurende bloemen in de vertrekken.
Bezoekers worden verwelkomd met een knappend haardvuur in de hal. In de troonzaal is een tafel feestelijk gedekt met wit damast, Fazanten servies van Wedgewood, zilveren bestek en kristallen glazen van het huis. Ook de hoeksalon en de kapel zijn in kerstsfeer.
Tevens is het mogelijk om onder leiding van een gids een torenbezichtiging te doen.

Kerstmarkt Huis Bergh op zaterdag 10 december

Rotaryclub Bergh houdt haar traditionele kerstmarkt op zaterdag 10 december a.s. van 14.00 tot 19.00 uur. De voorburcht van Huis Bergh is sfeervol verlicht en staan er vele
kramen met typische kerstproducten, die voor een mooie kerstsfeer zorgen.
Van 12.30 tot 16.30 uur kunt u genieten van de kerstsfeer in het kasteel.
Tweede kaartje is deze dag voor de helft, per volledig betalende persoon.

Zondag 11 december, 16.30 uur kerstconcert in de hal van het kasteel

M.m.v. de Ulftse Nachtegalen, Luscinia & John van Halteren in kerstsfeer.

Kerstfeest voor het hele gezin

Familierondleidingen op zondag 26 december 13.30 uur.
Huis Bergh bezit tal van schilderijen waarin het feest van Kerstmis centraal staat.

Ridderslag in de kerstvakantie

In de kerstvakantie op 26 december 2016 (2e Kerstdag), 28 december, 4 en 8 januari 2017 is er voor de kinderen een speciaal programma. Jongens worden tot ridder geslagen en meisjes tot hofdame benoemd.

Klik op onderstaande afbeeldingen om ze te downloaden.

HB2014kerst-hal
HB2014kerst-troonzaal
HB2014kerst-hoekkamer

Gratis Audiotour App Kasteel Huis Bergh

Kasteel Huis Bergh is enorm rijk aan verhalen: of het nu gaat over de kunst, de historie of de tuinen. Er is in de 800 jaar dat Kasteel Huis Bergh oud is veel gebeurd en hier is dan ook veel over te vertellen. De verhalen over de rijke historie, de bijzondere kunstverzameling en de herstelde tuinen van Kasteel Huis Bergh zijn te beluisteren in verschillende audiotours. Verkrijgbaar in het kasteel of te downloaden in de app.

Appstore Knop
Googleplay Knop

Online uw tickets reserveren voor toegang!

Gemakkelijk en snel uw tickets online bestellen.

Archief

Kasteel Huis Bergh is een van Nederlands grootste kastelen. Ontdek de wortels van ons koningshuis en geniet van de uitgebreide kunstcollectie. Klik hier voor het archief van tentoonstellingen.

Over Huis Bergh

Wie een bezoek brengt aan het stadje ’s-Heerenberg krijgt een overweldigende ervaring. Het kasteel was het stamslot van de machtige heren en graven Van den Bergh. Het is ingericht met een imposante kunstverzameling.

OUDERWETSE GASTVRIJHEID

In kasteel Huis Bergh in ‘s-Heerenberg kunt u uw gasten vorstelijk ontvangen. Met wapperende vlaggen, een koninklijk onthaal op de ophaalbrug en warm welkom in de imposante ontvangsthal.